GOOGLE İŞLEMLERİ > LİNK VE META OPTİMİZASYONU  (SEO DÜZENLEMESİ)

E-ticaret sitenizde yer alan katalog, kategori, içerik sayfası ve hatta her bir ürün sayfası için farklı ve özelleştirilmiş sayfa başlığı ("title"), meta etiketleri, link adresi kullanabilir, bu sayede arama motorlarında daha etkin şekilde indekslenerek daha üst sıralarda listelenebilirsiniz. Bu amaçla, özellikle satış hedeflerinizde öncelik verdiğiniz katalog, kategori ve ürünleriniz için bu düzenlemeleri ilk aşamada yapmanızı öneriyoruz.

Düzenleme işlemleri sırasında temel olarak 4 tip alan karşınıza çıkacaktır. Bu alanlar ve açıklamaları aşağıdadır:

1-Sayfa Başlığı: Sayfanın başlık (TITLE) etiketinde ve dolayısıyla tarayıcının başlık çubuğunda görüntülenen içeriği belirler. Ziyaretçi site adresini "sık kullanılanlar"a kaydettiğinde de bu başlık kullanılarak kaydedilir. Sayfa başlıkları normalde Kobimaster tarafından o sayfaya ait içerik bilgileri kullanılarak otomatik olarak oluşturulur. Eğer bu alana bir içerik girerseniz, bu durumda girmiş olduğunuz içerik başlık etiketinde kullanılacaktır. Başlık olarak sayfanın içeriğine göre firma/ürünle ilgili kısa bir tanıtıcı başlık girilmelidir. Başlık genellikle 5-10 kelime ya da çok uzun olmayan bir cümleden oluşur. Arama motorları genellikle arama sonuçlarındaki linklerin başlığında sayfa başlığınızı kullanacağından buraya yazdığınız içerik çok önemlidir.

2-Meta Açıklama: Sayfanın meta açıklama etiketinde (meta description) kullanılacak içeriği belirler. HTML standardına göre meta etiketleri sadece arama motorlarınca kullanıldığından tarayıcılar tarafından ziyaretçilere görüntülenmez. Buraya birkaç cümlelik açıklayıcı ve nispeten daha detaylı bilgi yazabilirsiniz. Açıklama genellikle 25-30 kelimeyi aşmayan bir içeriktir. Arama motorları genellikle arama sonuçlarındaki linklerle birlikte açıklama bilgisinin bir bölümünü de görüntülediğinden buraya yazdığınız içerik  önemlidir.

3-Meta Anahtar Kelimeleri: Sayfanın meta anahtar kelime etiketinde (meta keywords) kullanılacak içeriği belirler. HTML standardına göre meta etiketleri sadece arama motorlarınca kullanıldığından tarayıcılar tarafından ziyaretçilere görüntülenmez. Buraya sayfanızdaki içerikle ilgili anahtar kelimeleri 15-20 kelimeyi aşmayacak şekilde virgülle ayırarak yazınız. En önemli kelimeleri en başa yazınız. Bu alan, arama motorları tarafından giderek daha az dikkate alınmakta, sayfa içeriğinizde geçen kelimeler öncelik kazanmaktadır.

4-SEO Uyumlu URL: İşlem yapmakta olduğunuz sayfaya ait adresin (URL) tarayıcı adres çubuğunda bir ID numarası olarak değil de, sayfa içeriğiyle ilişkili bir kelime olarak görünmesini sağlar. Bu şekilde, sayfa adresi "KMdefault.aspx?ctrid=10050" yerine örneğin "elektronik.aspx" şeklinde görüntülenebilir ve çoğu durumda arama motoru indeksinde daha üst sıralarda listelenmeniz mümkün olur.

UYARI: SEO uyumlu URL özelliğinden yararlanabilmeniz için yazılım lisansınızın bu özelliği destekliyor olması gereklidir. Bu özellik tüm lisans türlerinde kullanılamamaktadır.

 

Arama Motoru Optimizasyonunda Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Daha fazla sayıda ve çeşitte kelimenin indekslenmesi düşüncesiyle aşırı uzun içerik girişi yapılması önerilmez. Bu tür durumlarda arama motorları içeriğin bir noktadan sonrasını dikkate almayabilir.
  • Optimizasyonla ilgili içerikleri oluştururken, sitenizle alakası bulunmayan ancak popülerliği yüksek anahtar kelimeleri kullanmanız önerilmez. Bu tür durumlarda arama motorları, sistemini yanıltmaya yönelik girişimleri cezalandırabilmekte ve hatta sitenizi tümüyle indeksinden çıkarabilmektedir.
  • URL kutularını doldururken hiçbir zaman daha önce başka bir kategori/ürün vb sayfası için kullandığınız kelimeyi tekrar kullanmayınız. Aksi durumda içerikleri farklı olan 2 sayfanıza aynı erişim adresini tanımlamış olursunuz ve bu durum sayfalardan birine ulaşılamamasına neden olur.

 

 

VARSAYILAN SEO DÜZENLEMESİ

Arama motoru optimizasyonu için en önemli aşamadır. Bu düzenleme ile sitenizde herhangi bir başlık ve meta bilgisi düzenlemesi yapılmamış tüm sayfalarınızda geçerli olacak olan bilgiler tanımlanmaktadır. Varsayılan başlık ve meta bilgilerini düzenlemek için; 

  1. Yönetim panelinizde "Site Yönetimi" menüsünden "Ayarlar > Sistem Ayarları" penceresini açın.
  2. Sayfa başındaki "Gruplar" liste kutusundan "Meta Ayarları" seçin.
  3. Sırasıyla "Sayfa Başlık", "Meta Açıklama" ve "Meta Anahtar Kelimeleri" gibi alanlarını yukarıda anlatıldığı şekilde doldurun.
  4. Bu bölümde seçeceğiniz içerikler daha çok firmanız, ürün profiliniz ve reklam sloganınız gibi daha genel kapsamlı içerikler olmalıdır.

 

KATALOG, KATEGORİ VE İÇERİK SAYFALARINDA SEO DÜZENLEMESİ

Sitenizde tanımlı herhangi bir katalog ya da kategori sayfası için SEO düzenlemesi yapmanız mümkündür.

  1. Yönetim panelinizin "Katalog Düzenle" ya da "Kategori Düzenle" penceresinde düzenlemek istediğiniz kataloğu/kategoriyi bulun.
  2. meta.gif butonuna tıklayarak meta düzenleme penceresini açın.
  3. "Sayfa Başlığı", "Açıklama" ve "Anahtar Kelimeler" alanlarını yukarıda açıklandığı şekilde doldurun ve kaydedin.
  4. Bu işlemi özellikle (çok kataloglu çalışıyorsanız) her bir katalog sayfanız için ve her bir ana kategoriniz için yapmanızı öneriyoruz.

Müşteri hizmetleri sayfalarınız ya da özel olarak oluşturduğunuz diğer site içerik sayfalarınız için de aynı yolu izleyerek SEO düzenlemesi yapabilirsiniz.

 

ÜRÜN DETAY SAYFALARINDA SEO DÜZENLEMESİ

Satışını yaptığınız her bir ürüne ait detay sayfası için de SEO düzenlemesi yapabilirsiniz. Bunun için;

  1. Yönetim panelinizde "Ürün Düzenle" penceresini açın ve liste görünümündeki her bir ürün satırının sonunda göreceğiniz meta.gif butonuna tıklayarak meta düzenleme penceresini açın.
  2. "Sayfa Başlığı", "Açıklama" ve "Anahtar Kelimeler" alanlarını yukarıda açıklandığı şekilde doldurun ve kaydedin.

Bu işlemleri özellikle satışına ve reklamına öncelik tanımak istediğiniz ürünleriniz için yapmanızı öneriyoruz.

 

 

KATALOG, KATEGORİ, İÇERİK VE ÜRÜN SAYFALARINDA SEO UYUMLU URL DÜZENLEMESİ

UYARI: SEO uyumlu URL özelliğinden yararlanabilmeniz için yazılım lisansınızın bu özelliği destekliyor olması gereklidir. Bu özellik tüm lisans türlerinde kullanılamamaktadır.

Site sayfalarınızın linklerinde SEO uyumlu URL kullanabilmeniz için öncelikle bu özelliğin sistem ayarlarından mutlaka aktif yapılması gereklidir. Bunun için;

  1. Yönetim panelinizde "Genel Yönetim" menüsünden "Sistem Ayarları" penceresini açın.
  2. Sayfa başındaki "Gruplar" liste kutusundan "Genel Ayarlar" seçin. 
  3. "SEO uyumlu url aktif" liste kutusundan "Evet" seçin ve kaydedin.


Katalog, Kategori ve İçerik (Müşteri Hizmetleri) Sayfalarında SEO Uyumlu URL Düzenlemesi

  • Yönetim panelinizin "Katalog Düzenle", "Kategori Düzenle" veya "Portal İçerik Sayfaları" penceresinde düzenlemek istediğiniz kataloğu/kategoriyi/içerik sayfasını (ID numarasına tıklayarak) seçin.
  • URL başlıklı kutuya sayfaya vermek istediğiniz ismi yazın ve "Değişiklikleri Kaydet" butonuna tıklayarak kaydedin. İki farklı sayfaya aynı URL adı vermemeye dikkat edin.

Ürün Detay Sayfalarında SEO Uyumlu URL Düzenlemesi

  • Yönetim panelinizde "Ürün Düzenle" penceresini açın ve URL atamak istediğiniz ürüne tıklayarak düzenleme penceresini açın.
  • "URL Adı" başlıklı kutuya o ürünün detay sayfasına vermek istediğiniz ismi yazın ve "Değişiklikleri Kaydet" butonuna tıklayarak kaydedin. İki farklı ürüne aynı URL adı vermemeye dikkat edin.