E-ticaret sitenizde yer alan katalog, kategori, içerik sayfası ve hatta her bir ürün sayfası için farklı ve özelleştirilmiş sayfa başlığı ("title"), meta etiketleri, link adresi kullanabilir, bu sayede arama motorlarında daha etkin şekilde indekslenerek daha üst sıralarda listelenebilirsiniz. Bu amaçla, özellikle satış hedeflerinizde öncelik verdiğiniz katalog, kategori ve ürünleriniz için bu düzenlemeleri ilk aşamada yapmanızı öneriyoruz.
Düzenleme işlemleri sırasında temel olarak 4 tip alan karşınıza çıkacaktır. Bu alanlar ve açıklamaları aşağıdadır:
1-Sayfa Başlığı: Sayfanın başlık (TITLE) etiketinde ve dolayısıyla tarayıcının başlık çubuğunda görüntülenen içeriği belirler. Ziyaretçi site adresini "sık kullanılanlar"a kaydettiğinde de bu başlık kullanılarak kaydedilir. Sayfa başlıkları normalde Kobimaster tarafından o sayfaya ait içerik bilgileri kullanılarak otomatik olarak oluşturulur. Eğer bu alana bir içerik girerseniz, bu durumda girmiş olduğunuz içerik başlık etiketinde kullanılacaktır. Başlık olarak sayfanın içeriğine göre firma/ürünle ilgili kısa bir tanıtıcı başlık girilmelidir. Başlık genellikle 5-10 kelime ya da çok uzun olmayan bir cümleden oluşur. Arama motorları genellikle arama sonuçlarındaki linklerin başlığında sayfa başlığınızı kullanacağından buraya yazdığınız içerik çok önemlidir.
2-Meta Açıklama: Sayfanın meta açıklama etiketinde (meta description) kullanılacak içeriği belirler. HTML standardına göre meta etiketleri sadece arama motorlarınca kullanıldığından tarayıcılar tarafından ziyaretçilere görüntülenmez. Buraya birkaç cümlelik açıklayıcı ve nispeten daha detaylı bilgi yazabilirsiniz. Açıklama genellikle 25-30 kelimeyi aşmayan bir içeriktir. Arama motorları genellikle arama sonuçlarındaki linklerle birlikte açıklama bilgisinin bir bölümünü de görüntülediğinden buraya yazdığınız içerik önemlidir.
3-Meta Anahtar Kelimeleri: Sayfanın meta anahtar kelime etiketinde (meta keywords) kullanılacak içeriği belirler. HTML standardına göre meta etiketleri sadece arama motorlarınca kullanıldığından tarayıcılar tarafından ziyaretçilere görüntülenmez. Buraya sayfanızdaki içerikle ilgili anahtar kelimeleri 15-20 kelimeyi aşmayacak şekilde virgülle ayırarak yazınız. En önemli kelimeleri en başa yazınız. Bu alan, arama motorları tarafından giderek daha az dikkate alınmakta, sayfa içeriğinizde geçen kelimeler öncelik kazanmaktadır.
4-SEO Uyumlu URL: İşlem yapmakta olduğunuz sayfaya ait adresin (URL) tarayıcı adres çubuğunda bir ID numarası olarak değil de, sayfa içeriğiyle ilişkili bir kelime olarak görünmesini sağlar. Bu şekilde, sayfa adresi "KMdefault.aspx?ctrid=10050" yerine örneğin "elektronik.aspx" şeklinde görüntülenebilir ve çoğu durumda arama motoru indeksinde daha üst sıralarda listelenmeniz mümkün olur.
UYARI: SEO uyumlu URL özelliğinden yararlanabilmeniz için yazılım lisansınızın bu özelliği destekliyor olması gereklidir. Bu özellik tüm lisans türlerinde kullanılamamaktadır.
Arama motoru optimizasyonu için en önemli aşamadır. Bu düzenleme ile sitenizde herhangi bir başlık ve meta bilgisi düzenlemesi yapılmamış tüm sayfalarınızda geçerli olacak olan bilgiler tanımlanmaktadır. Varsayılan başlık ve meta bilgilerini düzenlemek için;
Sitenizde tanımlı herhangi bir katalog ya da kategori sayfası için SEO düzenlemesi yapmanız mümkündür.
Müşteri hizmetleri sayfalarınız ya da özel olarak oluşturduğunuz diğer site içerik sayfalarınız için de aynı yolu izleyerek SEO düzenlemesi yapabilirsiniz.
Satışını yaptığınız her bir ürüne ait detay sayfası için de SEO düzenlemesi yapabilirsiniz. Bunun için;
Bu işlemleri özellikle satışına ve reklamına öncelik tanımak istediğiniz ürünleriniz için yapmanızı öneriyoruz.
UYARI: SEO uyumlu URL özelliğinden yararlanabilmeniz için yazılım lisansınızın bu özelliği destekliyor olması gereklidir. Bu özellik tüm lisans türlerinde kullanılamamaktadır.
Site sayfalarınızın linklerinde SEO uyumlu URL kullanabilmeniz için öncelikle bu özelliğin sistem ayarlarından mutlaka aktif yapılması gereklidir. Bunun için;